Szanowni Państwo,
Od 25 maja 2018 r. obowiązują przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, w skrócie określane jako ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO). Rozporządzenie to ma na celu ochronę podstawowych praw i wolności osób fizycznych, w szczególności prawa do ochrony danych osobowych. Jednym z głównych założeń RODO jest również wprowadzenie jednolitego systemu ochrony danych osobowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Poniżej przedstawiamy informację dla naszych Klientów jak i Potencjalnych Klientów, mającą na celu poinformowanie Państwa o tym, jak przetwarzamy Państwa dane osobowe.
Administrator Danych
Działając w ramach marki Crédit Agricole Ubezpieczenia uprzejmie Państwa informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych, a więc podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania Państwa danych osobowych w zależności od danego produktu ubezpieczeniowego jest:
· Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
(z siedzibą we Wrocławiu, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław);
· CA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
(z siedzibą we Wrocławiu, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław);
Podanie danych jednej z powyższych spółek jest dobrowolne, ale konieczne w celu zawarcia umowy ubezpieczenia i późniejszej jej realizacji.
W związku z tym, że z dniem 01.12.2020 r. CA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. przejęła cały portfel umów ubezpieczeń posiadany przez CALI Europe S.A. Oddział w Polsce z siedzibą we Wrocławiu, informujemy, że od dnia 01.12.2020 r. CA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z umowami zawartymi przez CALIE Europe S.A. w ramach działalności CALI Europe S.A. Oddział w Polsce.
Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą się Państwo kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Marzeną Sikorską pod adresem email daneosobowe@ca-ubezpieczenia.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby.
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
a) w celu wykonywania zawartych umów ubezpieczenia, w tym likwidacją szkód; na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”);
b) w celu dochodzenia roszczeń związanych z zawartymi umowami ubezpieczenia, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest konieczność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora - tj. możliwości dochodzenia przez niego roszczeń;
c) w celu rozpatrywania skarg i reklamacji (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
d) w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e) w celach archiwalnych (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
f) w celach statystycznych (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), gdzie prawnie uzasadnionym celem jest posiadanie informacji o statystykach działań prowadzonych przez administratora, co pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności;
g) w celach marketingowych, tj. promowania własnych produktów i usług. Jeżeli działania prowadzone są bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej, to podstawą prawną wykonywania takich czynności jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym celem administratora jest prowadzenie działań marketingowych. Natomiast jeżeli w tym celu wykorzystywane są środki komunikacji elektronicznej, tj. e-mail, telefon, to z uwagi na inne obowiązujące przepisy, dane przetwarzane są tylko na podstawie zgody (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Odbiorcy danych
- pomiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
- bankom - celem zwrotu nienależnych świadczeń;
- inny zakładom ubezpieczeń i zakładom reasekuracji;
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na nas obowiązków (Urząd Skarbowy, KNF, UFG, itd.);
- podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne (firmom hostingowym, dostawcom usług IT);
- podmiotom świadczącym dla nas usługi z zakresu pomocy prawnej, księgowości, podatków lub usługi doradcze.
Czas przechowywania Państwa danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu obowiązywania umowy ubezpieczenia, a także po jej zakończeniu do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy ubezpieczenia lub wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych osobowych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i obowiązku przechowywania danych osobowych wynikającego z przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (dotyczy CA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.).
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych
© 2016 Crédit Agricole Ubezpieczenia Wszelkie prawa zastrzeżone
801 300 515
lub (+48 71) 77 32 333
(koszt według stawki operatora)